مقاله کاربردی
اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد کارکنان در فرآیند استراتژیک مدیریت منابع انسانی با استفاده از رویکرد MCDM: مطالعه موردی آتش‏نشانی استان البرز

سیدفخرالدین فخر حسینی؛ میثم کاویانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 تیر 1402

چکیده
  هدف: هرچه را که نتوان اندازه‌گیری کرد، نمی‌توان کنترل کرد و هر چه را که نتوان کنترل کرد، مدیریت آن امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین موضوع اصلی در تمام تجزیه‎وتحلیل‎‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این‎رو یک سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نیست. یکی از مشکلات سازمان‌ها برای اندازه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه رتبه اعتباری، خطر اقامه دعوا علیه حسابرس و تعدیل اظهارنظر حسابرس

حسین رجب دری؛ راضیه قربانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 شهریور 1402

چکیده
  هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی رابطه بین رتبه اعتباری، خطر اقامه دعوا علیه حسابرس و تعدیل اظهارنظر حسابرس در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است. روش‌شناسی پژوهش: نمونه آماری این پژوهش شامل 158 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در بازه زمانی 1396 تا 1400 موردبررسی قرار گرفته‌اند. این پژوهش از نوع کاربردی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه الگوی مدیریت مگاپروژه های پیچیده در صنعت طراحی و ساخت هواپیما

سعید عبداللهی خوشمردان؛ منوچهر منطقی؛ عباس خمسه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 شهریور 1402

چکیده
  هدف: با بررسی های صورت گرفته در خصوص مگا پروژه های کشور، یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت را می توان در مدیریت پروژه آنها جست و جو نمود. پروژه های طراحی و ساخت هواپیماهای مدرن جزء پروژه های پیچیده و به عنوان مگاپروژه شناخته می شود. در این تحقیق یک الگوی برای مدیریت مگاپروژه های پیچیده در این صنعت ارائه شده است.روش شناسی پژوهش: این پژوهش از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی - کاربردی
بررسی تأثیر ابعاد شایستگی هوش تجاری بر عملکرد بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری

حسین نوروزی؛ مبینا رحمانی گوهر؛ حسین ایمانی پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اسفند 1402

چکیده
  هدف: با توجه به تغییراتی که در سال های اخیر در روند کسب و کارها اتفاق افتاده، توجه به مقوله هوش تجاری موضوع مهمی شده‌ است.لذا پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ابعاد شایستگی هوش تجاری بر عملکرد بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار های گردشگری می پردازد. روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و ماهیتی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه مدل تدوین راهبرد مدیریت دانش بر مبنای راهبرد کسب‌ وکار

محمدرضا زاهدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اسفند 1402

چکیده
  هدف: هدف اصلی این تحقیق ارائه مدل تدوین راهبرد مدیریت دانش بر مبنای راهبرد کسب‌ وکار می باشد. روش‌شناسی پژوهش: در این تحقیق از ترکیبی از روش های کمّی و کیفی برای استخراج مؤلفههای کلیدی تدوین راهبرد دانش سازمانها از روش های مصاحبه خبرگی و توصیفی تحلیل (کیفی) استفاده میشودو نیز جهت اعتبارسنجی مدل روشهای کمّی و آماری بکار گرفته خواهد ...  بیشتر