ارزیابی مدیریت ریسک در بانکداری ایران بر اساس اصول راهنمای IFSB

مجید فیض عارفی؛ مریم حافظیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 مهر 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.293417.1134

چکیده
  Purpose: The aim of this study was to evaluate Islamic banking risk management based on IFSB guidelines in Bank in North Khorasan Province.Methodology: The research method in this study was descriptive survey and the statistical population included branch employees and employees and managers of different management departments of the bank. Sampling was purposeful and the data collection tool was a questionnaire that 35 people participated in the survey process. The questionnaire used in this study is a translation of the questionnaire presented by Razman and Abdolrahman based on the principles ...  بیشتر

آسیب‌شناسی سنجش و مدیریت رضایت مشتریان در شرکت های با مشتریان سازمانی

غلامرضا توکلی؛ امید حیدری؛ مجید فیض عارفی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 316-337

https://doi.org/10.22105/imos.2022.317209.1192

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش شناسایی آسیب­های سنجش و مدیریت رضایت مشتریان سازمانی در شرکت‌های با مشتریان سازمانی است. بر همین مبنا این مطالعه به دنبال چالش­های موجود در نحوه اندازه­گیری رضایت مشتریان در شرکت­های با مشتریان سازمانی پرداخته است.روش‌شناسی پژوهش: روش پژوهش در این مطالعه از نوع آمیخته است و جامعه آماری شامل اساتید، خبرگان ...  بیشتر