بررسی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی و عملیات مدیریت دانش(مورد مطالعه: فرمانداری شهرستان همدان)

مهدی اجلی؛ محمدرضا علیزادگان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 فروردین 1403

چکیده
  چکیده هدف: ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر دانش و اطلاعات منجر به افزایش علاقه محققان به مطالعه در حوزه سرمایه فکری شده است. این حوزه که توجه بسیاری از محققین را به خود جلب نموده است، سرمایه فکری را به عنوان ابزاری برای تعیین ارزش سازمان مورد استفاده قرار می‌دهند. در اقتصاد دانشی برخلاف اقتصاد صنعتی، دانش یا سرمایه فکری به عنوان عامل تولید ...  بیشتر

تحلیل تاثیر تمایز ساختاری و روابط بین سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی با تاکید بر نقش میانجی بستر سازمانی به‌منظور افزایش عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام)

پیمان اکبری؛ علی کریمی؛ ابراهیم آئینی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 252-266

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تحلیل تاثیر تمایز ساختاری و روابط بین سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی با تاکید بر نقش میانجی محتوای سازمانی به‌منظور افزایش عملکرد سازمانی می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از ‌‌نظر‌ هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را تعداد 250 نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان ...  بیشتر

بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت مدیریت و محوریت کارآفرینانه

مهدی اجلی؛ احسان همتی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 238-257

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط میان مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت مدیریتی و محوریت کارآفرینانه انجام شده است.روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌­ها از نوع پیمایشی می‌باشد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره ...  بیشتر

بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی کارآفرینی در شرکت رنگسازی ایران

مهدی اجلی؛ محمدمهدی مظفری؛ مینا اکبری قلعه جوق

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 137-152

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر باهدف «بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی بر عملکرد سازمانی شرکت رنگ‌سازی ایران» به روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است.روش‌شناسی پژوهش: جامعه آماری تحقیق 200 نفر از کارکنان شرکت رنگ‌سازی ایران بود که تعداد 132 نفر از آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها، از سه پرسشنامه ...  بیشتر