مقاله پژوهشی
1. اولویت‌بندی دلایل خروج کارآفرین از کسب وکار در مراحل رشد شرکت

محمدرضا پارسانژاد؛ سید رشید شاهچراغ

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 1-13

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.265435.1021

چکیده
  هدف: در خروج کارآفرین به‌عنوان یک تصمیم مهم در طول فرآیند کارآفرینی است. خروج بخشی از فرآیند کارآفرینی است و تأثیر زیادی بر اکوسیستم کسب‌وکار و اقتصاد می‌گذارد. بررسی فرآیند کارآفرینی بدون بررسی پدیده خروج ناقص است. در این پژوهش قصد داریم با تحلیل خروج کارآفرینی در طول مراحل شش‌گانه چرخه رشد کسب‌وکار به شناخت دقیق‌تری از این پدیده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
2. رویکردی جدید به مسئله اقتصادی دامپینگ مبتنی بر نظریه بازی‌ها با پارامترهای خاکستری

داوود درویشی سلوکلایی؛ سمیرا حیدری گرجی

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 14-29

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.278942.1039

چکیده
  هدف: دامپینگ یا همان بازارشکنی به‌عنوان یکی از نتایج منفی تجارت آزاد می‌باشد و زمانی رخ می‌­دهد که صادرکننده خارجی کالایی را باقیمتی پایین‌تر از قیمت فروش همان کالا یا کالای مشابه در بازار داخلی خود، در بازار کشور دیگر به فروش برساند. برای بررسی مسئله دامپینگ رویکردهای فراوانی به کار گرفته می‌شود که یکی از این رویکردها نظریه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. شناسایی و اولویت‌بندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین با روش دیماتل مبتنی بر تحلیل شبکه: مطالعه موردی مخابرات استان مازندران

هومن شبابی؛ محمود یحیی‌زاده‌فر؛ مریم غیاث آبادی فراهانی؛ روشنک معتمدی؛ پیمان غفاری اشتیانی

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 30-54

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.280242.1044

چکیده
  هدف: هدف از این تحقیق، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین با روش دیماتل مبتنی بر تحلیل شبکه در مخابرات استان مازندران بوده است. روش‌شناسی پژوهش: برای این منظور، ضمن مطالعه عمیق ادبیات این حوزه و استخراج عوامل حیاتی موفقیت زنجیره تأمین (شامل چهار بعد ایمنی، هزینه‌ای، سازمانی و تعمیر و نگهداری و همچنین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. انعطاف‌پذیری سازمانی و عملکرد مالی: موردمطالعه شعب تأمین اجتماعی شهر تهران

منا دس‌تام

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 55-63

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.282313.1088

چکیده
  هدف: انعطاف‌‎پذیری سازمانی به‌ضرورت انکارناپذیر در محیط نامطمئن و پویای امروزی تبدیل‌شده است به‌طوری‌که به سازمان قابلیت واکنش مناسب در برابر تغییرات محیطی را می‌دهد و حتی می‌‎توانند بر عملکرد سازمان علی‌الخصوص، عملکرد مالی تأثیرگذارند. روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر در آن دسته پژوهش‎‌های کاربردی قرار می‎‌گیرد که اطلاعات ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
5. واکنش بازار سرمایه نسبت به تحلیل راهبردی در مدیریت سازمان (مورد مطالعه: شرکت‌های کاربر و سرمایه‌بر)

وحید بخردی نسب

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 64-78

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.281194.1055

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی واکنش بازار نسبت به انتخاب راهبردهای سازمانی می‌­باشد. روش‌شناسی پژوهش: جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه شرکت‌­های پذیرفته‌شده در بازار اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1388 تا 1398 می‌­باشد و موردمطالعه شرکت­‌های سرمایه‌بر و شرکت­‌های کاربر می­‌باشد. همچنین حجم نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بین مهندسین و تکنسین‌های فنی شرکت برق

سجاد صالحی کردآبادی؛ مهرداد گودرزوند چگینی؛ شهرام اسماعیل پور؛ فرزانه زاددوستی

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 79-95

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.281296.1057

چکیده
  هدف: از موضوعات راهبردی شرکت برق منطقه‌ای گیلان، موضوع برنامه‌ریزی و تدارک شیوه‌های مناسب ارتباطی برای جلب مشارکت تمامی کارکنان در جهت بهبود مستمر، افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها، ایجاد ارزش‌افزوده، محیط فعال و بانشاط، حفظ و نگهداری مطلوب سرمایه‌های فکری و ایجاد تغییر از طریق نهادینه کردن یادگیری به‌قصد خلق نوآوری و بالندگی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
7. بررسی اثر عوامل موثر بر خرید واقعی با نقش میانجی قصدخرید و نقش تعدیلگری نوع محصول ایرانی

علی اکبر شهری مجارشین؛ علیرضا روستا؛ عبدالله نعامی

دوره 2، شماره 1 ، بهار 1400، صفحه 96-115

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.281500.1061

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر عوامل اثرگذار بر خرید واقعی یا نهایی کالای ایرانی با ارزیابی اثر میانجی‌گری قصد خرید و نقش تعدیل‌گری نوع محصول ایرانی می‌باشد. روش‌شناسی پژوهش: این تحقیق از بعد هدف کاربردی بوده و از لحاظ رویکرد تحقیق کمی و دارای استراتژی توصیفی پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان و مصرف‌کنندگان ...  بیشتر