مقاله پژوهشی - کاربردی
تأثیر فعالیت‌های بازاریابی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید با میانجی‌گری‌ هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مصرف‌کنندگان شرکت سینره

زینب شریفی؛ ناصر یزدانی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 333-349

چکیده
  هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر فعالیت‌های بازاریابی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان از طریق نقش میانجی‌گری هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مصرف‌کنندگان می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: با توجه به جامعه نامحدود کاربران رسانه‌های اجتماعی شرکت آرایشی و بهداشتی سینره، تعداد 384 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
واکاوی عوامل موثر بر عملکرد کسب و کارهای مستقر در پارک های علم و فناوری

اکبر بهمنی؛ فرشید اصلانی؛ سیدرضا موسوی زاده

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 350-365

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش تبیین عوامل مؤثر بر عملکرد کسب‌وکارهای مستقر در پارک علم و فناوری است. لذا این تحقیق با درک این موضوع از طریق تحلیل تفسیری- ساختاری (ISM) به دنبال طراحی مدلی مبتنی بر دسته‌بندی و تفکیک عوامل مؤثر بر عملکرد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی، به لحاظ ماهیت، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر کارآفرینی، توانمندی‌های داخلی و همکاری‌های خارجی تحقیق و توسعه بر عملکرد نوآوری در گروه صنعتی مپنا

عباس خمسه

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 366-384

چکیده
  هدف: عوامل زیادی بر عملکرد نوآوری سازمان‌ها تاثیرگذارند که شناسایی این عوامل، می‌تواند مدیران را در برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر فرآیند نوآوری یاری رساند. گروه صنعتی مپنا به عنوان تولیدکننده محصولات نیروگاهی، جهت کسب مزیت رقابتی و حضور در بازارهای جهانی، نیازمند بهبود و ارتقای عملکرد نوآوری در شرکت‌های زیرمجموعه خود است. بر این ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
پذیرش فناوری مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) در شرکت‌های ساختمانی استان تهران با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM)

سحر طاهری‌پور؛ مجتبی عزیزی؛ احسان‌اله اشتهاردیان

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 385-400

چکیده
  هدف: اگرچه در سال‌های اخیر مدل‌سازی اطلاعات ساختمان به‌عنوان فناوری نوظهور در صنعت ساخت‌وساز ایران، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته، اما بهره‌وری پایین این صنعت، شرایط تحقق بسیاری از منافع حاصل از پیاده‌سازی این فناوری را با موانع بسیاری مواجه کرده است. پیاده‌سازی چنین فناوری‌هایی در مقیاس ملی، سازمانی و فردی، منوط به پذیرش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثر ایجاد حس مالکیت روانی فردی و جمعی برند در اجتماعات آنلاین برند بر رفتار خرید و تبلیغات برخط دهان به دهان (مورد مطالعه: شرکت هواپیمایی ماهان)

یزدان شیرمحمدی؛ جهان رجبی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 401-419

چکیده
  هدف: هدف از این تحقیق بررسی اثر ایجاد مالکیت روانی فردی و جمعی برند برای مشتریان بر اهداف خرید از برند و تبلیغ دهان به دهان از طریق اهداف مشارکت با نقش تعدیل‌گر نوع فعالیت اعضا (مورد مطالعه: شرکت هواپیمایی ماهان) می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی می‌باشد. روش نمونه‌گیری این ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل مدیریت عوامل انگیزش فردی، تیمی و سازمانی در توسعه نوآوری‌های شاخص (مطالعه موردی: 4 شرکت در شهرک صنعتی توس مشهد)

احسان لطفی؛ سعید آیباغی اصفهانی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 420-433

چکیده
  هدف: توسعه نوآوری شاخص معمولاً مستلزم کار با بازارها و فن‌آوری‌های جدید است که سطوح بالایی از عدم اطمینان و ریسک را به همراه دارد. توسعه نوآوری‌های شاخص به دلیل عدم قطعیت بالا منجر به افزایش بروز مسائل پیش‌بینی‌نشده می‌شود. انگیزه بخشی به کارکنان یک چالش مهم در رشد شرکت‌های بزرگ شناسایی‌شده است. این مقاله به بررسی روش‌های انگیزه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نگهداشت وجه نقد، ارزش شرکت و عملکرد مالی تحت محدودیت در تأمین مالی: موردمطالعه بازار سرمایه ایران

آزاده شمشاد؛ محسن ایمنی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، صفحه 434-446

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به‌منظور جمع‌آوری شواهدی در خصوص بررسی ارتباط بین نگهداشت وجه نقد، ارزش شرکت و عملکرد مالی شرکت‌های تحت محدودیت در تأمین مالی بازار سرمایه ایران انجام گردیده است.روش‌شناسی پژوهش: بدین منظور این پژوهش در بازه زمانی ۸ ساله بین 1391 لغایت 1398، برای 91 شرکت (تعداد مشاهدات ۷۲۸) مورد بررسی قرار گرفت. همچنین از رگرسیون داده‌های ...  بیشتر