مقاله پژوهشی - کاربردی
مدل تحول استراتژیک پیشنهادی دانشگاه‌ها (مطالعه موردی: یکی از دانشگاه‌های دولتی)

زهرا باقری؛ سید جواد حسینی نژاد؛ ناصر صفایی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 116-127

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر پیاده‌سازی و اجرای تحول در نظام اداری با استفاده از روش‌های مرسوم و ساخت یک مدل تحول استراتژیک برای دانشگاه‌ها می‌باشد؛ اما تاکنون تحقیق جامعی دراین‌باره صورت نگرفته است.روش‌شناسی پژوهش: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی بوده و  با بررسی برنامه استراتژیک سازمان و شناسایی شاخص‌های تأثیرگذار و همچنین رتبه‌بندی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه چارچوبی برای پیاده سازی زنجیره تامین چابک مبتنی بر داده های بزرگ (مطالعه موردی: شرکت های تند مصرف)

حامد نوذری؛ جاوید قهرمانی نهر

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 128-136

چکیده
  هدف: در سال‌های اخیر، با رشد توسعه پایدار و همچنین رشد ابزارهای متنی بر فناوری اطلاعات، چابکی زنجیره تأمین به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای رقابت در فضای کسب‌وکار اهمیت بالایی یافته است. در چنین فضایی ذینفعان زنجیره تأمین انتظار دارند تحولات دیجیتال و ابزارهای کارآمد در این تحولات در زنجیره تأمین نقش‌آفرینی داشته باشد؛ بنابراین، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی کارآفرینی در شرکت رنگسازی ایران

مهدی اجلی؛ محمدمهدی مظفری؛ مینا اکبری قلعه جوق

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 137-152

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر باهدف «بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی بر عملکرد سازمانی شرکت رنگ‌سازی ایران» به روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است.روش‌شناسی پژوهش: جامعه آماری تحقیق 200 نفر از کارکنان شرکت رنگ‌سازی ایران بود که تعداد 132 نفر از آن‌ها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها، از سه پرسشنامه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تاثیر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکت‌های بیمه در استان کردستان

هادی حسین پناهی؛ هیرش سلطان پناه

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 153-166

چکیده
  هدف پژوهش: مفاهیم تصویر ذهنی و بازاریابی رابطه روز به‌روز دارای اهمیت بیشتری برای کسب‌وکارها می‌شوند و تا حدودی نیز پژوهش‌های قبلی به بررسی تأثیر کیفیت خدمات و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری بر روی رفتار مصرف کننده پرداخته‌اند، لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بازاریابی اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکت‌های بیمه در استان کردستان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تاثیر فشار سرمایه‌گذاران بر سیاست تقسیم سود

سید رضا سید نژاد فهیم؛ آیت بلالی؛ فرشته حسن زاده

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 167-179

چکیده
  هدف: تصمیمات مربوط به پرداخت سود سهام به‌عنوان یکی از مؤلفه‎های اساسی در سیاست مدیریتی شرکت‌ها و از مهم‌ترین مباحث مطرح در ادبیات مالی می‎باشد؛ ازیک‌طرف عامل اثرگذار بر سرمایه‌گذاری‌های پیش‌روی شرکت‌ها است و از طرف دیگر بسیاری از سهامداران با افق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خواهان تقسیم سود نقدی هستند، ازاین‌رو مدیران باهدف ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
خوشه بندی رفتار سرمایه گذاران بر اساس ویژگی های مالی، رفتاری و جمعیت شناختی: مطالعه ای بر اساس الگوریتم k-means

مرضیه نوراحمدی؛ حجت الله صادقی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 180-194

چکیده
  هدف: یکی از موضوعاتی که تأثیر بسزایی در نحوه سرمایه‌گذاری افراد دارد، خصوصیات رفتاری سرمایه‌گذاران است. با توجه به اهمیت این موضوع، سرمایه‌گذاران باید بتوانند افراد سرمایه‌گذار را به طبقات مختلف دسته‌بندی نمایند و برای هر طبقه، سرمایه‌گذاری متناسب با تیپ شخصیتی همان طبقه را به آن‌ها توصیه کنند. یکی از راهکارهایی که برای این ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نیازسنجی شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی با روش ترکیبی گسترش عملکرد کیفیت و دیمتل فازی (بررسی موردی: شرکت خدماتی شهرک صنعتی رازی اصفهان)

سید محمد رضا داودی؛ محمد ابراهیم خاتمی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، صفحه 195-215

چکیده
  هدف: در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت روزافزون جهان در زمینه‌های مختلف، به همان نسبت نیازها و خواسته‌های مشتریان در بهبود کیفیت خدمات و کالاهای مصرفی افزایش‌یافته است. این نیازها که به‌صورت تلویحی و تصریحی بروز می‌کند، در تمام زمینه‌ها در واحدهای صنعتی، رشد قابل‌توجهی یافته است. از طرفی دیگر، سازمان‌هایی که درصدد برآورده ساختن ...  بیشتر