مقاله پژوهشی - کاربردی
تأثیر برنامه‌ریزی منابع سازمانی بر عملکرد عملیاتی از طریق جهت-گیری زنجیره تأمین (مورد مطالعه: شرکت فرادانه)

عباس قائدامینی هارونی؛ میثم بابائی فارسانی؛ مهرداد صادقی ده چشمه؛ غلام رضا مالکی فارسانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 مهر 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.291375.1122

چکیده
  هدف: هدف اصلی این پژوهش تاثیر برنامه‌ریزی منابع سازمانی بر عملکرد عملیاتی از طریق جهت‌گیری زنجیره تامین می‌باشد روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و از نظر روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. برای سنجش متغیرهای مدل پژوهش ، از پرسش‌نامه استاندارد آکار و همکاران (2017) استفاده شده است. پرسش‌نامه مذکور، پس از سنجش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی مدیریت ریسک در بانکداری ایران بر اساس اصول راهنمای IFSB

مجید فیض عارفی؛ مریم حافظیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 مهر 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.293417.1134

چکیده
  Purpose: The aim of this study was to evaluate Islamic banking risk management based on IFSB guidelines in Bank in North Khorasan Province.Methodology: The research method in this study was descriptive survey and the statistical population included branch employees and employees and managers of different management departments of the bank. Sampling was purposeful and the data collection tool was a questionnaire that 35 people participated in the survey process. The questionnaire used in this study is a translation of the questionnaire presented by Razman and Abdolrahman based on the principles ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تبیین و الویت بندی شاخص های ارزیابی تامین کنندگان

سید محمد رضا داودی؛ مهدی پاپهن شوشتری؛ رسول بهاءلو هوره؛ حمید رضا رضایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 آبان 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.298859.1154

چکیده
  در حوزه مدیریت تامین کنندگان موضوعاتی نظیر ارزیابی صلاحیت و انتخاب تامین کنندگان، سنجش عملکرد تامین کنندگان، مذاکرات مربوط به قراردادها، دست یابی به قیمت های رقابتی، کیفیت، خدمات، زمان خرید منطقی، تحقق شرایط فروش و امکان مواجهه با تغییرات تقاضا، موضوعات مهمی هستند که مورد توجه قرار می‌گیرند ولی در این میان، فرآیند ارزیابی و انتخاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه الگوی مدیریت مگاپروژه های پیچیده در صنعت طراحی و ساخت هواپیما

سعید عبداللهی خوشمردان؛ منوچهر منطقی؛ عباس خمسه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.295335.1140

چکیده
  هدف: با بررسی های صورت گرفته در خصوص مگا پروژه های کشور، یکی از عوامل اصلی عدم موفقیت را می توان در مدیریت پروژه آنها جست و جو نمود. پروژه های طراحی و ساخت هواپیماهای مدرن جزء پروژه های پیچیده و به عنوان مگاپروژه شناخته می شود. در این تحقیق یک الگوی برای مدیریت مگاپروژه های پیچیده در این صنعت ارائه شده است. روش شناسی پژوهش: این پژوهش از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شکل گیری جامعه تجارت بین‌المللی بر اساس نظریه شبکه و وابستگی به منابع

مصطفی حیدری هراتمه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 آذر 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.302911.1164

چکیده
  چکیده جوامع تجاری بطور معناداری موجب ارتقاء تجارت آزاد شده و امنیت تجاری را بهبود می‌بخشند و شرایط تجاری مساعدی ایجاد می‌کنند.کشورهایی که تا حد زیادی بر منابع خارجی تکیه دارند، ایجاد جامعه تجاری یا پیوستن به یک جامعه تجاری برای توسعه بلندمدت آنها ضروری است بنابراین هدف تحقیق شکل گیری جامعه تجارت بین‌المللی بر اساس نظریه شبکه و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه بین ابعاد رهبری معنوی و انگیزش شغلی از دید کارکنان آموزش و پرورش شهرکرد

ستاره موسوی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1400

https://doi.org/10.22105/imos.2021.288916.1103

چکیده
  هدف: رهبران با استفاده از نشانگرهای معنویت در سازمان یا گروه، هم یک نوع انگیزش درونی برای انگیزش بیرونی کارکنانش فراهم می‌کنند. رهبران معنوی و ارزش‌مدار به وظایف و فعالیت‌های پیروان در سازمان یا گروه، به وسیله مرتبط کردن آنها به ارزش‌های عمیق درونی‌شان عمق میبخشد. هدف این تحقیق بررسی رابطه ابعاد رهبری معنوی و انگیزش شغلی کارکنان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه علیت بین فقر و فساد در کشورهای خاورمیانه (رهیافت علیت گرنجر،گرنجر - هشیائو، تودا و یاماماتو در داده های تابلویی)

حدیث پیری؛ عزیز مراسلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 فروردین 1401

https://doi.org/10.22105/imos.2022.315517.1188

چکیده
  هدف: هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه علیت بین فقر و فساد در کشورهای خاورمیانه طی سال های 1398- 1390 با استفاده از آزمون علیت گرنجر، گرنجر- هشیائو، تودا و یاماماتو در داده های تابلویی (Panel Data) می باشد. روش‌شناسی پژوهش: جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق شامل کشورهای عضو خاورمیانه است. اطلاعات پانل دیتا در مورد این کشورها از منابع معتبر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
استعاره تخت پروکروستس؛ شناخت مساله خلاقیت و نوآوری در منابع انسانی شرکت‌های دولتی ایران

علی سرورخواه؛ محسن ایمنی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 آذر 1401

https://doi.org/10.22105/imos.2022.364479.1253

چکیده
  هدف: نیروی انسانی خلاق و نوآور تاثیر شگرفی بر بقا و ارتقای سازمان دارد. مدیریت وظیفه دارد زمینه را برای بروز خلاقیت و نوآوری هموار کند. پژوهش حاضر به‌دنبال آن است تا به کمک استعاره (در این‌جا، استعاره تخت پروکروستس) یکی از دلایل اساسی بروز مساله خلاقیت و نوآوری در شرکت‌های بزرگ دولتی ایران را تبیین نماید. روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تاثیر تعامل بانک‌ها و فین‌تک‌ها بر عملکرد بانک‌ها با تعدیل‌گری فناوری‌های نوین ارتباطی

فریبا نجفی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 آذر 1401

https://doi.org/10.22105/imos.2022.351014.1244

چکیده
  هدف: امروزه فناوری نوآورانه در زمینه خدمات مالی، بانک‌ها را به سمت ارائه خدمات بانکداری نوین از طریق ارتباط با شرکت‌های فین‌تک سوق داده است. لذا این پژوهش به بررسی تاثیر تعامل بانک‌ها و فین‌تک‌ها بر عملکرد بانک‌ها با تببین نقش تعدیل‌گر فناوری‌های نوین ارتباطی در صنعت بانکداری ایران می‌پردازد. روش‌شناسی پژوهش: پژوهش حاضر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
استفاده از مدل های تصمیم گیری چند معیاره در بررسی عوامل کلیدی موفقیت در بازاریابی و برندینگ مکانی در فضای غیر قطعی

قاسم فرج پور خانا پشتی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 بهمن 1401

https://doi.org/10.22105/imos.2023.368395.1254

چکیده
  در فضای کسب و کار امروزی نقش بازاریابی و مدیریت برند دارای اهمیت بالایی میباشد. مطالعات نشان می دهد که مهارت بسیار بالا و جذاب صاحبان کسب و کارها با توانایی آنها در ایجاد و مدیریت برند شناخته میشود. به همین دلیل برند ها از مهمترین دارایی های مشهود سازمان میباشد. یکی از نمونه های بارز بازاریابی ، بازاریابی مکانی است.در این نوع بازاریابی، ...  بیشتر