مقاله پژوهشی
1. بررسی تاثیر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکت های بیمه در استان کردستان

هادی حسین پناهی؛ هیرش سلطان پناه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.287682.1100

چکیده
  هدف پژوهش: مفاهیم تصویر ذهنی و بازاریابی رابطه روز به‌روز دارای اهمیت بیشتری برای کسب‌وکارها می‌شوند و تا حدودی نیز پژوهش‌های قبلی به بررسی تأثیر کیفیت خدمات و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری بر روی رفتار مصرف کننده پرداخته‌اند، لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بازاریابی اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکت‌های بیمه در استان کردستان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
2. بررسی تاثیر فشار سرمایه‌گذاران بر سیاست تقسیم سود

سید رضا سید نژاد فهیم؛ آیت بلالی؛ فرشته حسن زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.291730.1126

چکیده
  تصمیمات مربوط به پرداخت سود سهام به عنوان یکی از مؤلفه‎های اساسی در سیاست مدیریتی شرکت‌ها و از مهمترین مباحث مطرح در ادبیات مالی می‎باشد؛ از یک طرف عامل اثرگذار بر سرمایه‌گذاری‌های پیش‌روی شرکت‌ها است و از طرف دیگر بسیاری از سهامداران با افق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خواهان تقسیم سود نقدی هستند، از این رو مدیران با هدف حداکثر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. بررسی تأثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت مدیریت و محوریت کارآفرینانه

مهدی اجلی؛ احسان همتی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.285884.1091

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط میان مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت مدیریتی و محوریت کارآفرینانه انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی می‌باشد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. خوشه بندی رفتار سرمایه گذاران بر اساس ویژگی های مالی، رفتاری و جمعیت شناختی: مطالعه ای بر اساس الگوریتم k-means

مرضیه نوراحمدی؛ حجت الله صادقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.289811.1111

چکیده
  هدف: یکی از موضوعاتی که تاثیر به‌سزایی در نحوه سرمایه گذاری افراد دارد، خصوصیات رفتاری سرمایه گذاران است. با توجه به اهمیت این موضوع، سرمایه گذاران باید بتوانند افراد سرمایه گذار را به طبقات مختلف دسته‌بندی نمایند و برای هرطبقه، سرمایه گذاری متناسب با تیپ شخصیتی همان طبقه را به آن‌ها توصیه کنند. یکی از راهکارهایی که برای این منظور ...  بیشتر

مقاله پژوهشی - کاربردی
5. طراحی الگوی عوامل مؤثر برصنایع فرهنگی خلاق در ایران

مهرداد صادقی ده چشمه؛ عباس قائدامینی هارونی؛ صادق صادقی ده چشمه؛ نرجس محسنی فر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.291770.1127

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر،طراحی الگوی عوامل مؤثر برصنایع فرهنگی خلاق در ایران بوده است، روش پژوهش آمیخته (کمی-کیفی) است و از نظر هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان و اساتید می باشد. در بخش دلفی جهت شناسایی از60 نفر خبره استفاده شده است و در بخش مدل‌سازی کل جامعه آماری تعداد 384 نفر پرسشنامه جهت تجزیه و تحلیل استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. نیازسنجی شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی با روش ترکیبی گسترش عملکرد کیفیت و دیمتل فازی (بررسی موردی: شرکت خدماتی شهرک صنعتی رازی اصفهان)

سید محمد رضا داودی؛ محمد ابراهیم خاتمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 تیر 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.290167.1114

چکیده
  ارائه خدمات در دنیای امروز نسبت به چند دهه پیش دگرگون شده و روش‌های سنتی به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نوین باشد. یک ابزار بسیار کارا جهت برآورده کردن این اهداف، تکنیک گسترش عملکرد کیفیت است. این پژوهش برآن است تا نیازهای شرکت‌ها را با استفاده از روش پرسشنامه و تکنیک ترکیبی روش گسترش عملکرد کیفیت و دیمتل فازی ارزیابی کند. جامعه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
7. بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی کارآفرینی در شرکت رنگسازی ایران

مهدی اجلی؛ محمدمهدی مظفری؛ مینا اکبری قلعه جوق

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 مرداد 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.289223.1104

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف «بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی بر عملکرد سازمانی شرکت رنگسازی ایران» به روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق 200 نفر از کارکنان شرکت رنگسازی ایران بود که تعداد 132 نفر از آنها به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها، از سه پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر مقیمی(1388)، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
8. گونه شناسی شخصی سازی در سیستم‌های توصیه کننده

مرضیه نوراحمدی؛ حجت الله صادقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 شهریور 1400

http://dx.doi.org/10.22105/imos.2021.290478.1117

چکیده
  هدف: توسعه و پیشرفت علم و فن آوری، روزانه موجب ایجاد حجم زیادی از داده‌های ساختار یافته، نیمه‌ساختار یافته و بدون ساختار با سرعتی بسیار سریع از منابع مختلف گردیده که منجر به اشتراک گذاشتن الگوهای مشترک بسیاری شده، به‌نحوی که می‌توان با استفاده ازسیستم‌های توصیه کننده که بر اساس نیازهای کاربران طراحی شده، با فیلتر و تجزیه و تحلیل ...  بیشتر