%0 Journal Article %T بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر سطوح یادگیری فناوری در سطح بنگاه شاهد تجربی شرکت‌های استان اصفهان %J مدیریت نوآوری و راهبردهای عملیاتی %I موسسه آموزش عالی آیندگان %Z 2783-1345 %A الیاسی, مهدی %A خسروپور, حسین %A رحیمیان, نرگس %A صادقی, محمد ابراهیم %A نوذری, حامد %D 2023 %\ 03/21/2023 %V 4 %N 1 %P 1-15 %! بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر سطوح یادگیری فناوری در سطح بنگاه شاهد تجربی شرکت‌های استان اصفهان %K یادگیری فناوری %K سطوح یادگیری فناوری و یادگیری طبقه‌بندی %R 10.22105/imos.2021.289916.1113 %X هدف: در دهه‌­های اخیر خلق ارزش از طریق یادگیری فناوری در سطح بنگاه، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، چراکه سه دلیل مهم توجه به موضوع خلق ثروت، توسعه صنعتی و خلق قابلیت‌­های فناورانه به مباحث راهبردی بنگاه­‌ها تبدیل شده است. هدف این تحقیق تبیین و اولویت­‌بندی عوامل موثر بر سطوح یادگیری فناوری در سطح بنگاه می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: جامعه آماری، 104 بنگاه­های فعال در زمینه‌­های صنعتی بوده‌­اند که با جمع‏‌آوری داده‌‏های موردنیاز با استفاده از پرسشنامه‌­ای با اجزای استاندارد و ضریب پایایی 0.845، به آزمون فرضیات پنج‌گانه پرداخته شده است.یافته‌ها: این پژوهش نشان می‌دهد که چهار سطح موردمطالعه، به‌خوبی تبیین‌کننده سطوح یادگیری فناوری در سطح بنگاه خواهند بود و هرکدام هم به‌صورت مستقیم بر فرآیند مذکور تاثیرگذار هستند. بر این اساس، بیشترین اثرگذاری مستقیم مربوط به سطح متوسط (78/0)، سطح پایه (67/0) و سطح جهانی (65/0) به ترتیب در درجات بعدی اهمیت قرار دارند و همچنین رتبه­‌ی هر یک از عوامل موثر بر این سطوح موردبررسی قرار گرفت.اصالت/ارزش افزوده علمی: با توجه به نتایج حاصل توصیه‌های برای مدیران به‌­منظور بهبود سطوح یادگیری فناوری در سطح بنگاهی و چگونگی توجه به عوامل شناسایی‌شده به یادگیری بیان شده است. %U http://www.journal-imos.ir/article_137628_e7125e673aacebd038bb827d1a910a42.pdf