@article { author = {Hedayati, Toktam Sadat}, title = {The Relationship between the Factors Affecting Customer Satisfaction for Dairy Products with Path Analysis (Case Study: Golestan Pegah Company)}, journal = {Innovation Management and Operational Strategies}, volume = {1}, number = {2}, pages = {126-139}, year = {2020}, publisher = {Research Expansion Alliance (REA) on behalf of Ayandegan Institute of Higher Education}, issn = {2783-1345}, eissn = {2717-4581}, doi = {10.22105/imos.2020.259964.1001}, abstract = {Purpose: Nowadays firms are successful in making a profit in the satisfaction of our customers in target markets further efforts. Given these facts, consumers will choose goods and services more consistent with their needs and expectations. Customer satisfaction is a crucial topic in today's competitive world that could provide a boost. In this regard, it is essential to consider what may be effective in increasing customer satisfaction. Methodology: The study will discuss the relationship between influential factors and customers' satisfaction with dairy products in Golestan Pegah Company. Based on the literature review, features, opinion leaders' dairy industry, and offers, a model was presented, and data were collected through questionnaires. A sample size of 650 subjects was randomly selected among customers from Golestan Pegah company, and then analyze the data collected from the questionnaires was done in surface descriptive and inferential statistics using software Spss16 and also confirmatory factor analysis (CFA) and path analysis using software Lisrel 8.8. Findings: The results showed that customer satisfaction is affected by two factors: product quality and service quality; that is, creating high-quality products and services leads to customer satisfaction. Originality/Value: In this study, we tried to identify and categorize the factors affecting customer satisfaction with buying dairy products to determine and prioritize each factor using customer feedback. It helps Pegah and other companies producing similar products to consider the most critical factors in increasing customer satisfaction.}, keywords = {Confirmatory Factor Analysis,path analysis,Customer Satisfaction,Dairy products}, title_fa = {بررسی ارتباط بین عوامل تأثیرگذار بر رضایت‏مندی مشتریان محصولات لبنی به کمک تحلیل مسیر (موردمطالعه: شرکت پگاه گلستان)}, abstract_fa = {هدف: امروزه بنگاه­هایی در کسب سود موفق می­گردند که در جلب رضایت مشتریان خود در بازارهای هدف بیشتر تلاش نمایند. با توجه به این واقعیت­ها، خریداران، کالاها و خدماتی را انتخاب خواهند کرد که با نیازها و انتظارات آن‌ها مطابقت بیشتری داشته باشد. مشتری و جلب رضایتمندی او از موضوعات کلیدی است که در دنیای رقابتی حاضر می­تواند موجبات ترقی یک مجموعه را فراهم آورد. در این راستا توجه به این‌که چه مواردی می­تواند در افزایش رضایتمندی مشتریان مؤثر باشد، ضروری و حائز اهمیت است.روش‌شناسی پژوهش: در این تحقیق به بررسی ارتباط بین فاکتورها و عوامل تأثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان محصولات لبنی در شرکت پگاه گلستان پرداخته می­شود. بر مبنای مرور ادبیات، ویژگی صنعت لبنیات و دیدگاه­های مدیران آن و پیشنهاد‌ها، مدلی ارائه شد و داده­های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع­آوری گردید. حجم نمونه­ای متشکل از 650 نفر از میان مشتریان شرکت پگاه گلستان به‌صورت تصادفی ساده انتخاب گردید و پس‌ازآن، تجزیه‌وتحلیل داده­های جمع‌آوری‌شده از پرسشنامه، در سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزار Spss16 و همچنین تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر با استفاده از نرم‌افزار Lisrel8.8 انجام‌شده است.یافته‎ها: نتایج نشان داد که رضایت مشتری متأثر از دو فاکتور کیفیت محصول و کیفیت خدمات می‏باشد؛ یعنی ایجاد محصولی باکیفیت بالا و همچنین بالا بودن کیفیت خدمات، موجب رضایت مشتری می‌شود.اصالت/ارزش‌افزوده علمی: در این تحقیق سعی بر آن شد تا با شناسایی و دسته‌بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان در مورد خرید محصولات لبنی، به تعیین و اولویت‌بندی هرکدام از این عوامل با استفاده از نظرات مشتریان پرداخته شود. این کار به شرکت پگاه و سایر شرکت‌های تولیدی محصولات مشابه کمک می‌کند تا جهت افزایش رضایت مشتریان، عوامل مهم‌تر را موردتوجه قرار دهند.}, keywords_fa = {تحلیل عاملی تأییدی,تحلیل مسیر,رضایت مشتری,فرآورده‌های لبنی}, url = {http://www.journal-imos.ir/article_119886.html}, eprint = {http://www.journal-imos.ir/article_119886_36401cb65d11e2943f469e3feb0a277a.pdf} }