علی رضا سلامت بخش؛ رضا توکلی مقدم؛ علی پهلوانی
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1399، ، صفحه 310-319
چکیده
هدف: ارائه یک مدل برنامهریزی ریاضی که تابع هدف آن کمینهسازی هزینه وسایل نقلیه و بیشینهسازی میزان رضایت رانندگان وسایط نقلیه را از طریق بهینهسازی زمان سرویسدهی در حالت عدم قطعیت زمانهای عبوری است. روششناسی پژوهش: با توجه به دنیای واقعی، میزان درآمد توزیعکنندگان رابطه مستقیمی با میزان کالای تحویلی به مشتریان ...
بیشتر
هدف: ارائه یک مدل برنامهریزی ریاضی که تابع هدف آن کمینهسازی هزینه وسایل نقلیه و بیشینهسازی میزان رضایت رانندگان وسایط نقلیه را از طریق بهینهسازی زمان سرویسدهی در حالت عدم قطعیت زمانهای عبوری است. روششناسی پژوهش: با توجه به دنیای واقعی، میزان درآمد توزیعکنندگان رابطه مستقیمی با میزان کالای تحویلی به مشتریان دارد به همین دلیل، شرکتهای توزیع در تلاش هستند علاوه بر کاهش هزینه حملونقل با افزایش میزان کالای قابلتوزیع برای رانندگان رضایت آنها را بیشینه نمایند. در این مقاله، با توجه به آنکه زمان توزیع کالا توسط توزیعکنندگان با توجه به شرایط جوی، ترافیک و خرابی وسیله نقلیه و غیره بهصورت غیرقطعی است، زمانهای عبور وسایط نقلیه از مسیرها بهصورت احتمالی در نظر گرفته میشود.یافتهها: نتایج حاکی از آن است که کیفیت جوابهای حاصل از الگوریتم تکامل تفاضلی با توجه به زمان حل محاسباتی مناسب است.اصالت/ارزشافزوده علمی: توازن در میزان حمل کالا و توزیع کالا با توجه به زمان عبوری غیرقطعی سود توزیعکنندگان را افزایش و منجر به افزایش رضایت آنها میشود.