احسان لطفی؛ سعید آیباغی اصفهانی
دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 420-433
چکیده
هدف: توسعه نوآوری شاخص معمولاً مستلزم کار با بازارها و فنآوریهای جدید است که سطوح بالایی از عدم اطمینان و ریسک را به همراه دارد. توسعه نوآوریهای شاخص به دلیل عدم قطعیت بالا منجر به افزایش بروز مسائل پیشبینینشده میشود. انگیزه بخشی به کارکنان یک چالش مهم در رشد شرکتهای بزرگ شناساییشده است. این مقاله به بررسی روشهای انگیزه ...
بیشتر
هدف: توسعه نوآوری شاخص معمولاً مستلزم کار با بازارها و فنآوریهای جدید است که سطوح بالایی از عدم اطمینان و ریسک را به همراه دارد. توسعه نوآوریهای شاخص به دلیل عدم قطعیت بالا منجر به افزایش بروز مسائل پیشبینینشده میشود. انگیزه بخشی به کارکنان یک چالش مهم در رشد شرکتهای بزرگ شناساییشده است. این مقاله به بررسی روشهای انگیزه دهی مدیران به کارکنان در راستای نوآوری شاخص میپردازد. مدیریت عوامل انگیزهبخش ساختاریافته (سازمانی) سهم مهمی در پرورش نوآوری شاخص دارد.مدل پژوهش: این مطالعه یک مدل نظری در حوزه مدیریت عوامل انگیزهبخش سازمانی بهمنظور توسعه نوآوری شاخص ارائه میکند. مدل آزمون شده و با بررسی موردی چهار شرکت بهتفصیل شرح و بسط دادهشده است.یافتهها: یافتهها نشان میدهد که مدیران میتوانند بر سطح اولیه انگیزش افراد تأثیر بگذارند که به موفقیت در انجام وظایف، ایجاد توسعهیافتگی همراه با بزرگتر شدن اهداف افراد در سازمان و حمایت سازمانی میانجامد. حوزه انگیزش را میتوان در سه سطح مختلف: افراد، تیمهای پروژهای و سازمان طبقهبندی کرد.اصالت/ارزش افزوده علمی: براساس نتایج این پژوهش میتوان بیان داشت استفاده از مهارتها و توانایی در انجام وظایف شغلی افراد و ارتقای نوآوری عملکردی آنها موثر باشد.