زهرا بیگدلو؛ علیرضا روستا؛ فرزاد آسایش
دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 213-237
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر سودمندیهای نوآوری فناوری و انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر تجربه مشتری و اطلاعات مصرفکننده با نقش میانجی احساس لذت و استفاده بهموقع انجام شد. پژوهش حاضر از حیث هدف از نوع پژوهشهای کاربردی میباشد و از حیث روش توصیفی-پیمایشی میباشد.روششناسی پژوهش: جامعه آماری که بر روی آن مطالعه ...
بیشتر
هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر سودمندیهای نوآوری فناوری و انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر تجربه مشتری و اطلاعات مصرفکننده با نقش میانجی احساس لذت و استفاده بهموقع انجام شد. پژوهش حاضر از حیث هدف از نوع پژوهشهای کاربردی میباشد و از حیث روش توصیفی-پیمایشی میباشد.روششناسی پژوهش: جامعه آماری که بر روی آن مطالعه شده است، همگی از مشتریان دیجی کالا بودند. با اعتنا به مشخص نبودن این مشتریان، طبق فرمول کوکران با مقدار خطای %۵ تعداد ۳۸۴ نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری، بهصورت در دسترس بود.یافتهها: نتایج نشان داد سودمندی نوآوری فناوری بر احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. احساس لذت کاربر بر تجربه مشتری و اطلاعات مشتری تأثیر مثبت دارد. استفاده بهموقع کاربر بر تجربه مشتری و اطلاعات مشتری تأثیر مثبت دارد. سودمندی نوآوری فناوری بر تجربه مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. سودمندی نوآوری فناوری بر اطلاعات مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر تجربه مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد. انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی بر اطلاعات مشتری با نقش میانجی احساس لذت کاربر و استفاده بهموقع کاربر تأثیر مثبت دارد.اصالت/ارزش افزوده علمی: این پژوهش بهمنظور بررسی ارتباط میان سودمندیهای نوآوری فناوری و انگیزههای استفاده از تجارت الکترونیکی باتجربه مشتری و اطلاعات مصرفکننده با نقش میانجی احساس لذت و استفاده بهموقع انجام گرفته است