رویکردی جدید به مسئله اقتصادی دامپینگ مبتنی بر نظریه بازی‌ها با پارامترهای خاکستری

داوود درویشی سلوکلایی؛ سمیرا حیدری گرجی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 14-29

چکیده
  هدف: دامپینگ یا همان بازارشکنی به‌عنوان یکی از نتایج منفی تجارت آزاد می‌باشد و زمانی رخ می‌­دهد که صادرکننده خارجی کالایی را باقیمتی پایین‌تر از قیمت فروش همان کالا یا کالای مشابه در بازار داخلی خود، در بازار کشور دیگر به فروش برساند. برای بررسی مسئله دامپینگ رویکردهای فراوانی به کار گرفته می‌شود که یکی از این رویکردها نظریه ...  بیشتر