زینب شریفی؛ ناصر یزدانی
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی مبتنی بر رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مصرفکنندگان از طریق نقش میانجیگری هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مصرفکنندگان میباشد.روششناسی پژوهش: با توجه به جامعه نامحدود کاربران رسانههای اجتماعی شرکت آرایشی و بهداشتی سینره، تعداد 384 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی مبتنی بر رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مصرفکنندگان از طریق نقش میانجیگری هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مصرفکنندگان میباشد.روششناسی پژوهش: با توجه به جامعه نامحدود کاربران رسانههای اجتماعی شرکت آرایشی و بهداشتی سینره، تعداد 384 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برگرفته از تحقیق چن و لین (2019) جهت تجزیهوتحلیل جمعآوری شد و روایی و پایایی آن موردبررسی قرار گرفت. این تحقیق ازنظر هدف، کاربردی و از منظر گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. جهت بررسی دادههای جمعآوریشده از نرمافزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان میدهند که فعالیتهای بازاریابی مبتنی بر رسانههای اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مشتریان دارد. هویت اجتماعی و ارزش درک شده نیز بر رضایتمندی مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارند. رضایتمندی مشتریان تأثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید، قصد تداوم و قصد مشارکت دارد. همچنین فعالیتهای بازاریابی مبتنی بر رسانههای اجتماعی از طریق میانجیگری رضایتمندی بر قصد تداوم، قصد مشارکت و قصد خرید تأثیر دارد.اصالت/ارزش افزوده علمی: نتایج این تحقیق برای طرحریزی یک برنامه بازاریابی استراتژیک برای شرکت آرایشی و بهداشتی سینره مفید خواهد بود و به مدیران و بازاریابان کمک خواهد کرد یک استراتژی بهمنظور افزایش سطح عملکرد برند خود بهوسیله تعریف عوامل خاص مرتبط با قصد خرید، ارزش درک شده مشتری و هویت اجتماعی برند طراحی کنند.