یزدان شیرمحمدی؛ جهان رجبی
دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 401-419
چکیده
هدف: هدف از این تحقیق بررسی اثر ایجاد مالکیت روانی فردی و جمعی برند برای مشتریان بر اهداف خرید از برند و تبلیغ دهان به دهان از طریق اهداف مشارکت با نقش تعدیلگر نوع فعالیت اعضا (مورد مطالعه: شرکت هواپیمایی ماهان) میباشد.روششناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی میباشد. روش نمونهگیری این ...
بیشتر
هدف: هدف از این تحقیق بررسی اثر ایجاد مالکیت روانی فردی و جمعی برند برای مشتریان بر اهداف خرید از برند و تبلیغ دهان به دهان از طریق اهداف مشارکت با نقش تعدیلگر نوع فعالیت اعضا (مورد مطالعه: شرکت هواپیمایی ماهان) میباشد.روششناسی پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی میباشد. روش نمونهگیری این پژوهش در دسترس و تعداد حجم نمونه 384 نفر میباشد. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه استخراج شده از پژوهش کومار ،(2019) میباشد. تحلیلهای آماری نیز با استفاده روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار SPSS و Smart-PLS2 انجام شدهاست. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری به منظور آزمودن فرضیهها p_value کوچکتر از 05/0 در نظر گرفته شد.یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که خودکارآمدی، مسئولیتپذیری، تعلق خاطر، هویت شخصی و مالکیت روانی جمعی بر اهداف مشارکت اعضا اثر مثبت و معنادار دارد. همچنین اهداف مشارکت بر هدف و قصد خرید برند و تبلیغ دهان به دهان اثر مثبت و معنادار دارد.اصالت/ارزش افزوده علمی: نتایج پژوهش حاکی از آن بود که خودکارآمدی، مسئولیتپذیری، تعلق خاطر، هویت شخصی و مالکیت روانی جمعی بر اهداف مشارکت و با تعدیلگر نوع فعالیت اعضاء اثر مثبت و معنادار وجود دارد.