مهدی اجلی؛ محمدمهدی مظفری؛ مینا اکبری قلعه جوق
دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 137-152
چکیده
هدف: تحقیق حاضر باهدف «بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی بر عملکرد سازمانی شرکت رنگسازی ایران» به روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است.روششناسی پژوهش: جامعه آماری تحقیق 200 نفر از کارکنان شرکت رنگسازی ایران بود که تعداد 132 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها، از سه پرسشنامه ...
بیشتر
هدف: تحقیق حاضر باهدف «بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی بر عملکرد سازمانی شرکت رنگسازی ایران» به روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است.روششناسی پژوهش: جامعه آماری تحقیق 200 نفر از کارکنان شرکت رنگسازی ایران بود که تعداد 132 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها، از سه پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر مقیمی (1388)، کارآفرینی آنتونیک و هیستریچ (2003)، پرسشنامه عملکرد سازمانی کارابولوت (2015) استفادهشده است که پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر 86/0، 82/0 و 89/0 به دست آمد. جهت تحلیل دادهها از آزمون مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار SPLS استفاده گردید.یافتهها: نتایج نشان داد که مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی بر عملکرد سازمانی شرکت رنگسازی ایران تأثیر مثبت و معنیداری دارد. نتایج همچنین نشان داد که کارآفرینی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری دارد. درنهایت نتایج نشان از تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی کارآفرینی دارد.اصالت/ارزشافزوده علمی: درزمینهٔ مدیریت کیفیت فراگیر و کارآفرینی، سازمانهایی که به این متغیرها اهمیت میدهند، در دستیابی به سطوح بالای رشد و توسعه، بهتر عمل میکنند.