هادی حسین پناهی؛ هیرش سلطان پناه
دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1400، ، صفحه 153-166
چکیده
هدف پژوهش: مفاهیم تصویر ذهنی و بازاریابی رابطه روز بهروز دارای اهمیت بیشتری برای کسبوکارها میشوند و تا حدودی نیز پژوهشهای قبلی به بررسی تأثیر کیفیت خدمات و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری بر روی رفتار مصرف کننده پرداختهاند، لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بازاریابی اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکتهای بیمه در استان کردستان ...
بیشتر
هدف پژوهش: مفاهیم تصویر ذهنی و بازاریابی رابطه روز بهروز دارای اهمیت بیشتری برای کسبوکارها میشوند و تا حدودی نیز پژوهشهای قبلی به بررسی تأثیر کیفیت خدمات و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری بر روی رفتار مصرف کننده پرداختهاند، لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بازاریابی اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکتهای بیمه در استان کردستان است.روش شناسی پژوهش: روش مطالعه حاضر پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است، جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بیمههای استان کردستان بود که با روش نمونه گیری تصادفی حجم نمونه تعداد، 385 نفر می باشد برای سنجش بازاریابی اجتماعی و تصویر ذهنی از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها جهت نشان دادن میزان تأثیر هر یک از متغییرهای مستقل و واقعی بودن یا نبودن تأثیر آنها از آزمون همبستگی اسپرمن و فریدمن و نرمافزار SPSS استفاده شده است . یافتهها: نتایج بیانگر این بود که بین بازاریابی اجتماعی و تصویر ذهنی مشتریان رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین در میان متغیرهای سه گانه بازاریابی اجتماعی تاثیرگذار بر تصویر ذهنی مشتریان شرکت های بیمه، از نظر پاسخ دهندگان به ترتیب برنامههای ارتباطی با میانگین 29/2 و برنامههای مدیریت رفتار با میانگین 25/2 و برنامه های سمبولیک با میانگین 15/1 رتبههای یکم تا سوم را به خود اختصاص داده است. اصالت/ ارزش افزوده علمی: استفاده از شبکه های اجتماعی در شرکتهای بیمه جهت شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات، افزایش سود و بهره وری بسیار موثر و مفید است و نتایج این پژوهش می تواند مورد استفاده مدیران شرکتهای بیمه قرار گیرد.