هومن شبابی؛ محمود یحییزادهفر؛ مریم غیاث آبادی فراهانی؛ روشنک معتمدی؛ پیمان غفاری اشتیانی
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 30-54
چکیده
هدف: هدف از این تحقیق، شناسایی و اولویتبندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین با روش دیماتل مبتنی بر تحلیل شبکه در مخابرات استان مازندران بوده است.روششناسی پژوهش: برای این منظور، ضمن مطالعه عمیق ادبیات این حوزه و استخراج عوامل حیاتی موفقیت زنجیره تأمین (شامل چهار بعد ایمنی، هزینهای، سازمانی و تعمیر و نگهداری و همچنین ...
بیشتر
هدف: هدف از این تحقیق، شناسایی و اولویتبندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین با روش دیماتل مبتنی بر تحلیل شبکه در مخابرات استان مازندران بوده است.روششناسی پژوهش: برای این منظور، ضمن مطالعه عمیق ادبیات این حوزه و استخراج عوامل حیاتی موفقیت زنجیره تأمین (شامل چهار بعد ایمنی، هزینهای، سازمانی و تعمیر و نگهداری و همچنین معیارهای هرکدام از آنها)، از 15 نفر از خبرگان، شامل مدیران و کارشناسان مخابرات استان مازندران، خواسته شد تا این عوامل را در حوزه موفقیت زنجیره تأمین مخابرات استان مازندران اولویتبندی نمایند.یافتهها: نتایج حاکی از این است که بعد تعمیر و نگهداری دارای بیشترین وزن بوده و بهعنوان حیاتیترین مؤلفه موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین مخابرات استان مازندران میباشد. نتایج حاصله میتواند راهگشای سیاستگذاریهای مناسب در حوزه مخابرات ایران باشد.اصالت/ارزشافزوده علمی: نتایج پژوهش نشان داد که با شناسایی و اولویتبندی عوامل حیاتی موفقیت در مدیریت زنجیره تأمین شرکتها میتوانند مزیت رقابتی زیادی را به دست بیاورند.